MinSkatt har driftsavbrott från fredagen den 15 november kl. 16.30 till söndagen den 17 november kl. 18.00 på grund av en systemuppdatering. Sköt dina skatteärenden före avbrottet. Läs mer
Varför avslutas sessionen i MinSkatt?
Du blir automatiskt utloggad ur MinSkatt om du inte har tryckt på någon länk i MinSkatt inom 60 minuter. Du får ett meddelande 5 minuter före sessionen avbryts. Om du trycker på länken i meddelandet kan du fortsätta i MinSkatt utan att behöva logga in på nytt.
Om du däremot får meddelandet ”din session har gått ut” när du använder MinSkatt kan det bero på internetanslutningarna. Det kan för e-tjänsten verka som att du använder MinSkatt via flera än en IP-adress.
En sådan här situation kan uppkomma exempelvis om du har en router som använder både bredbandsabonnemang och mobilnät. Om anslutningssättet ändras från bredband till mobilnät kan även den IP-adress som du använder ändras. Som en följd av detta loggar MinSkatt dig ut ur tjänsten eftersom du av säkerhetsskäl samtidigt endast kan vara inloggad i MinSkatt via en IP-adress.
I detta fall lönar det sig för dig eller internetoperatören att ändra nätinställningarna så att din anslutning till MinSkatt endast kommer via en IP-adress.