Gå direkt till innehållet Gå till hela webbplatsens sökning

Kontakta oss

Vår kundtjänst är öppen måndag–fredag kl. 9–16, i juli kl. 9–15 (GMT +2).

Vår svenskspråkiga tjänst har en återuppringningstjänst. Vi ringer upp dig varje vardag samma dag eller senast efter följande vardag.

Vi hjälper i frågor som gäller inkomstregistret per telefon. Du kan fråga oss om anmälan och rättelse av uppgifter, e-tjänsten, gränssnitt, befullmäktigande och certifikat.

I telefontjänsten får du individuell rådgivning

Vårt servicenummer är 029 497 550

I telefontjänsten ser tjänstemannen din eller din organisations information och kan ge detaljerade råd.

Om ditt ärende kräver identifiering kan tjänstemannen skicka en begäran om identifiering till dig i vår e-tjänst under samtalet. 

Om du ringer från utlandet ska du först välja landsnumret +358 och därefter servicenumret utan den inledande nollan.

Gäller ditt ärenden arbetsgivarskyldigheter eller avgifter?

Inkomstregistrets informationsanvändare ger anvisningar i frågor som hänför sig till arbetsgivarskyldigheter och avgifter samt i frågor om tolkningen av informationsanvändarnas egen lagstiftning. Skatteförvaltningen ger råd till exempel i skattefrågor.

Kontaktuppgifter till inkomstregistrets informationsanvändare

Skatteförvaltningens kontaktinformation och servicekanal

Se också vilka uppgifter om olika försäkringar och avgifter som anmäls till inkomstregistret

Söker du information om detta?

Betalaren lämnar in anmälningarna till inkomstregistret

Hushåll som arbetsgivare

Hur uträttar jag ärenden i inkomstregistret?

Inkomstregistrets pappersblanketter och postningsadress

Ris eller ros? Ge respons om inkomstregistret 

Sidan har senast uppdaterats 13.11.2024