Sociala medier
Skatteförvaltningen närvar i olika kanaler på de sociala medierna. Vi berättar om aktuella skattefrågor, deltar i diskussioner och svarar på frågor av allmän karaktär. I privata skattefrågor lönar det sig att sköta ärenden som inloggad, till exempel via meddelanden i MinSkatt.
Vår rådgivning är offentlig. Tack för att:
Du inte publicerar dina egna eller andras personuppgifter. Skatteförvaltningen ber aldrig i sociala medier, e-post eller sms om personliga uppgifter såsom nätbankskoder, kontouppgifter eller personbeteckning.
Du respekterar dina samtalspartner. Det är förbjudet att skälla ut, svära och ge andra öknamn i våra sociala mediekanaler.
Du inser att inlägg som är rasistiska eller kränkande för andra människor, samfund, religioner eller etniciteter är absolut förbjudna, likaså meddelanden som uppviglar till brott och som annars är lagstridiga.
Du inte spammar eller marknadsför och inte heller gör reklam för produkter eller tjänster i våra kanaler.
Osakliga meddelanden kan raderas och kommunikationen hos användare som upprepade gånger bryter mot instruktionerna kan spärras. Skribenten informeras inte om att ett meddelande raderas eller att kommunikationen spärras.
Du ställa frågor av allmän karaktär om skatteärenden också i våra kanaler på sociala medier.
Läs mer: behandling av personuppgifter i sociala medier.