I distanstjänsten får du personlig rådgivning

Distanstjänsten är Skatteförvaltningens kundservice via fjärranslutning. På servicestället finns en dator och du diskuterar med en handläggare på Skatteförvaltningen via en videoförbindelse.

Var erbjuds distanstjänst?

Kontrollera ditt närmaste serviceställe där du får kundbetjäning via fjärranslutning.

Vad kan du använda distanstjänsten till?

Du kan använda distanstjänsten när du behöver personlig rådgivning eller handledning i skatteärenden. Blanketter eller dokument kan inte skrivas ut eller skannas på servicestället. Blanketter eller dokument kan inte heller lämnas in på serviceställena. På pappersblanketten finns adressen dit du ska posta blanketten. Det är inte möjligt att läsa inkomstbeskattningens offentliga uppgifter på distansservicestället.

Hur fungerar distanstjänsten?

Distanstjänsten fungerar på plats på servicestället via en videoförbindelse. Personalen på servicestället hjälper dig vid behov med att öppna förbindelsen.

Boka tid till distanstjänsten genom att ringa vår telefonservice. Ta med dig identitetsbeviset och de dokument som handläggaren bett om.

Du kan sköta nästan alla skatteärenden i MinSkatt eller i vår telefonservice. Utländska arbetstagare (personbeteckning och skattekort) kan inte registreras på distansserviceställe

Sidan har senast uppdaterats 13.11.2024