Tillgängligheten av inkomstregistrets digitala tjänster
Inkomstregistret vill säkerställa alla lika möjlighet att använda inkomstregistrets digitala tjänster.
Att förbättra tillgängligheten är en viktig del av det kundinriktade utvecklandet av inkomstregistrets tjänster. En bättre tillgänglighet av digitala tjänster är en fördel för alla eftersom tjänsternas kvalitet och användbarhet samtidigt förbättras och behovet av användarsupport för dem minskar.
Med tillgänglighet avses att det tekniska genomförandet och innehållet i digitala e-tjänster, webbplatser och mobilappar är tillgängligt för alla oberoende av fysiska eller kognitiva begränsningar.
Lagen om tillhandahållande av digitala tjänster förpliktar myndigheterna att erbjuda tillgängliga e-tjänster.
Våra tillgänglighetsutlåtanden
Tillgänglighetsutlåtandet för inkomstregistrets e-tjänst
Tillgänglighetsutlåtande – inkomstregistret.fi
Tilläggsuppgifter om tillgänglighet
Regionförvaltningsverkets webbplats om webbtillgänglighet. Tillsynsmyndighet är Regionförvaltningsverket i Södra Finland som utövar tillsyn i tillgänglighetsfrågor.