Gå direkt till innehållet Gå till hela webbplatsens sökning

Informationsanvändare kan beställa rapporter om användningen av inkomstregistret

Informationsanvändarorganisationer kan beställa rapporter om användningen av inkomstregistret. Sammandragsrapporterna ger informationsanvändarna information om materialbeställningar och hämtningar som gjorts på basis av dem. Med hjälp av åtkomstloggdata kan informationsanvändarna följa upp användningen av inkomstregistrets e-tjänst i organisationen.

Beställningar kan göras via flera olika kanaler

Informationsanvändare kan beställa rapporter i inkomstregistrets e-tjänst och laddningstjänst och via tekniska gränssnitt. I e-tjänsten och laddningstjänsten kan rapportbeställningar endast göras av huvudanvändare.

Läs anvisningen: Rapporter och material – ny beställning (e-tjänsten)

Rapporterna ska hämtas i e-tjänsten

I e-tjänsten kan du följa statusen för din beställning och ladda ner en rapport när den är färdig.

Läs anvisningen: Gjorda beställningar – sök beställningar (e-tjänsten)

Inkomstregistrets rapporter för informationsanvändare

Du kan ladda ner de rapporter som du beställt från sidan Gjorda beställningar i e-tjänsten.

Rapporterna 702 och 710 kan granskas i e-tjänsten endast av huvudanvändare. Rapporten 700 kan granskas även med andra informationsanvändarens roller.

Hur har rapporterna bildats, vad räknas för olika punkter?

Exakta uppgifter om rapporterna finns i de tekniska beskrivningarna på sidan Dokumentation:

  • Beräkningsreglerna beskrivs i dokumentet Inkomstuppgifter – Beräkningsregler.
  • Datainnehållet beskrivs i dokumentet Rapporter ur inkomstregistret.
Sidan har senast uppdaterats 16.10.2024