Veronpalautuksiin liittyviä huijausviestejä liikkuu tekstiviesteinä. Lue lisää huijausviesteistä

Kysy chatissa neuvoa veroasioihin

Verohallinnon chattirobotti Virtanen palvelee kaikkina vuorokauden aikoina vero.fi-sivuilla ja OmaVerossa. Virtasen avulla saat nopeasti ja helposti tukea henkilön ja yrittäjän veroasioissa.

Virtanen voi kutsua asiakasneuvojan mukaan keskusteluun arkisin klo 9–16.15, heinäkuussa klo 9–15.

Näin asioit chatissa

Voit avata chatin kuvakkeesta, joka on sivun oikeassa alareunassa. Chat-kuvake näkyy niillä sivuilla, joilla chat on käytössä – esimerkiksi verokortin ja veroilmoituksen ohjesivuilla sekä OmaVerossa.

Kun avaat chatin, keskustelun aloittaa yleensä chattirobotti Virtanen. Kysy asiaasi selkeästi, lyhyesti ja yksi kysymys kerrallaan. Virtanen ymmärtää kysymyksiä ja vastaa niihin myös ruotsiksi ja englanniksi.

Jos Virtanen ei ymmärrä kysymystäsi tai löydä siihen sopivaa vastausta, voit kutsua asiakasneuvojan keskusteluun asiakaspalvelumme aukioloaikoina. Virtanen tietää vastauksen yli 2 000 kysymykseen, joten voit myös muotoilla kysymyksesi toisella tavalla ja yrittää uudelleen.

Saat chatissa yleisneuvontaa

Chatissa asioit nimettömästi ja saat vastauksia yleisiin verokysymyksiin. Emme käsittele chatissa asioita, joissa tarvitaan henkilötietoja, esimerkiksi henkilötunnusta tai pankkitilin numeroa.

Palvelumme kehittyy jatkuvasti

Parannamme vastausten sisältöä ja Virtasen kykyä ymmärtää kysymyksiä päivittäin. 

Keskustelun aikana voit antaa palautetta tykkäämällä Virtasen onnistuneista vastauksista. Voit myös vastata palautekyselyyn, joka avautuu keskustelun lopettamisen jälkeen.

Lisätietoa chatista