OmaVerossa on käyttökatko pe 15.11. klo 16.30 − su 17.11. klo 18.00 järjestelmäpäivityksen takia. Hoida veroasiasi ennen katkoa. Lue lisää
Miksi OmaVero heittää minut ulos palvelusta?
Kirjaudut automaattisesti ulos OmaVerosta, jos et ole 60 minuutin aikana klikannut yhtäkään linkkiä OmaVerossa. Saat ilmoituksen 5 minuuttia ennen kuin istunto katkeaa. Jos klikkaat ilmoituksessa olevaa linkkiä, pääset jatkamaan asiointia OmaVerossa eikä sinun tarvitse kirjautua uudelleen.
Jos taas saat ilmoituksen "istuntosi on vanhentunut" samaan aikaan kuin käytät OmaVeroa, se voi johtua internetyhteyksistä. Asiointipalvelun suuntaan voi näkyä, että käytät OmaVeroa useamman kuin yhden IP-osoitteen kautta.
Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi silloin, jos sinulla on reititin, joka käyttää sekä kiinteää laajakaistaa että mobiiliyhteyttä. Jos yhteystapa muuttuu, myös käyttämäsi IP-osoite voi muuttua. Tämän seurauksena OmaVero kirjaa sinut ulos palvelusta, koska turvallisuussyistä voit olla kirjautuneena OmaVeroon samanaikaisesti vain yhden IP-osoitteen kautta.
Tässä tapauksessa sinun tai internet-palveluntarjoajasi kannattaa muuttaa nettiyhteyden asetuksia siten, että yhteytesi OmaVeroon tulee vain yhden IP-osoitteen kautta.