Tiedon käyttäjä voi tilata tulorekisterin käyttöä koskevia raportteja

Tiedon käyttäjäorganisaatio voi tilata tulorekisterin käyttöä koskevia raportteja. Yhteenvetoraporteista tiedon käyttäjä saa tietoa aineistotilauksista ja niiden perusteella tehdyistä poiminnoista. Käyttölokitietojen avulla tiedon käyttäjä voi seurata tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun käyttöä organisaatiossa.

Tilauksen voi tehdä usean eri kanavan kautta

Tiedon käyttäjä voi tilata raportteja tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa, latauspalvelussa ja teknisen rajapinnan kautta. Sähköisessä asiointipalvelussa ja latauspalvelussa raporttitilauksen voi tehdä vain pääkäyttäjä.

Lue käyttöohje: Raportit ja aineistot – uusi tilaus (sähköinen asiointipalvelu)

Raportit noudetaan sähköisestä asiointipalvelusta

Sähköisessä asiointipalvelussa voit seurata tilauksesi edistymistä ja ladata raportin, kun se on valmistunut.

Lue käyttöohje: Tehdyt tilaukset – hae tilauksia (sähköinen asiointipalvelu)

Tulorekisterin raportit tiedon käyttäjälle

Voit ladata tilaamasi raportit sähköisen asiointipalvelun Tehdyt tilaukset -sivulta.

Raportteja 702 ja 710 voi katsella sähköisessä asiointipalvelussa vain pääkäyttäjä. Raporttia 700 voi katsella myös muilla tiedon käyttäjän rooleilla.

Raportti on tarkoitettu tiedon käyttäjälle aineistotilausten ja niiden perusteella tehtyjen poimintojen seurantaa varten.

Raportti sisältää

  • tiedon käyttäjälle poimittujen aineistojen lukumäärät
  • aineistojen sisältämien ilmoitusten lukumäärät.

Tiedot on eritelty aineistotyypin mukaan.

Voit tilata raportin sähköisen asiointipalvelun, latauspalvelun tai teknisen rajapinnan kautta. Aikaväli voi olla enintään 12 kuukautta.

Lataa pdf-muotoinen raportti sähköisen asiointipalvelun Tehdyt tilaukset -sivulta.

Raportin avulla voit tarkistaa, miten sähköistä asiointipalvelua on organisaatiosi puolesta käytetty.

Raportti sisältää

  • tiedot toimenpiteistä kuten tietojen hakeminen ja katselu, jotka organisaation puolesta asioivat henkilöt ovat tehneet tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa
  • tieto siitä, missä sähköisen asiointipalvelun näkymässä henkilö on toiminut.

Raportit 702 (pdf) ja 710 (csv) sisältävät samat tiedot. Jos haluat käsitellä raporttia taulukkolaskentaohjelmassa, tilaa raportti 710.

Voit tilata raportin sähköisen asiointipalvelun, latauspalvelun tai teknisen rajapinnan kautta. Aikaväli voi olla enintään 3 kuukautta.

Raportin voi tilata yhdestä henkilöstä tai kaikista. Voit antaa tietyn henkilön henkilötunnuksen kohdassa Käyttäjätunnus, jolloin raporttiin poimitaan tiedot vain kyseisen henkilön toimenpiteistä.

Lataa pdf-muotoinen raportti sähköisen asiointipalvelun Tehdyt tilaukset -sivulta.

Raportin avulla voit tarkistaa, miten sähköistä asiointipalvelua on organisaatiosi puolesta käytetty.

Raportti sisältää

  • tiedot toimenpiteistä kuten tietojen hakeminen ja katselu, jotka organisaation puolesta asioivat henkilöt ovat tehneet tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa
  • tieto siitä, missä sähköisen asiointipalvelun näkymässä henkilö on toiminut.

Raportit 710 (csv) ja 702 (pdf) sisältävät samat tiedot. Jos haluat avata raportin pdf-muodossa, tilaa raportti 702.

Voit tilata raportin sähköisen asiointipalvelun, latauspalvelun tai teknisen rajapinnan kautta. Aikaväli voi olla enintään 3 kuukautta.

Raportin voi tilata yhdestä henkilöstä tai kaikista. Voit antaa tietyn henkilön henkilötunnuksen kohdassa Käyttäjätunnus, jolloin raporttiin poimitaan tiedot vain kyseisen henkilön toimenpiteistä.

Lataa csv-muotoinen raportti sähköisen asiointipalvelun Tehdyt tilaukset -sivulta.

Miten raportit on muodostettu, mitä eri kohtiin lasketaan?

Tarkat tiedot raporteista ovat teknisissä kuvauksissa Dokumentaatio-sivulla:

  • Laskentasäännöt kuvataan dokumentissa Tulotiedot – Laskentasääntöjä.
  • Tietosisältö kuvataan dokumentissa Raportit tulorekisteristä.
Sivu on viimeksi päivitetty 16.10.2024