Sidosryhmätestausympäristössä on käyttökatko 11.11. klo 16–17.

Tulorekisterissä on käyttökatko 12.11. klo 17–24. Katso palvelukatkojen aikataulu.

Yksityishenkilöt

Näet tulorekisteristä tiedot sinulle maksetuista palkoista, eläkkeistä ja etuuksista. Tiedot ilmoittaa maksaja. Jos tiedoissasi on virhe, pyydä maksajaa korjaamaan tiedot tulorekisteriin.

Tutustu tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun ohjeisiin ja kirjaudu palveluun

Tutustu myös turvallisen asioinnin ohjeisiin

Palkkatiedot ovat tulorekisterissä vuodesta 2019 alkaen ja eläke- ja etuustiedot vuodesta 2021 alkaen. Tietoja säilytetään rekisterissä 10 vuotta.

Katsele tulotietojasi

Haluatko tarkempia tietoja sinulle maksetuista palkoista, eläkkeistä ja etuuksista?

Hae tulorekisteristä omat tulotietosi valitsemaltasi aikaväliltä.

Tilaa tulorekisteriote

Haluatko yhteenvedon tuloistasi tietyltä kalenterivuodelta?

Tilaa tulorekisteriote. Tilaaminen on maksutonta.

Ilmoita sähköisesti

Maksatko palkkoja tai työkorvauksia yksityishenkilönä eli kotitaloutena?

Missä tilanteissa kotitalouden pitää ilmoittaa tietoja tulorekisteriin?

Maksaja vastaa myös tietojen korjaamisesta.

Miten korjaan tiedot?

Anna valtuus

Tarkista, milloin toisen puolesta asiointiin tarvitaan Suomi.fi-valtuus.

Näin valtuutat yksityishenkilönä

Saitko palkkiota tai kulukorvauksia edunvalvonnan tehtävistä?

Ilmoita edunvalvontapalkkio tulorekisteriin

Tulorekisterin tietoja käytetään päätösten perustana

Tulorekisteristä tiedot välittyvät muun muassa Verohallintoon, Kelaan, eläkeyhtiöihin ja työttömyyskassoihin.

Verohallinto käyttää tulorekisterin tietoja esitäytetyssä veroilmoituksessa ja muutosverokorteissa. Kela tarvitsee tietoja myöntäessään etuuksia ja työnantajille maksettavia päivärahoja.

Eläkeyhtiöt hyödyntävät tietoja eläkepäätöksissä ja työeläkeotteissa, työttömyyskassat puolestaan päivärahalaskennassa.

Infograafi, jossa on kuvattu mihin tulorekisterin tietoja käytetään.

Sivu on viimeksi päivitetty 12.9.2024