Muutoksia asiakaspalvelussa: pian voit asioida puhelinpalvelussa tunnistautuneena, chat-palvelu päättyy vuodenvaihteessa

6.11.2024

Otamme keskiviikkona 13.11. tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa käyttöön uuden ominaisuuden, jonka avulla asiakaspalvelumme voi tunnistaa sinut puhelinpalvelussa asioidessasi.

Uuden ominaisuuden on tarkoitus auttaa tilanteissa, joissa asioiden hoitaminen puhelimitse vaatii henkilöllisyyden vahvistamista. Voit jatkossakin soittaa puhelinpalveluumme myös ilman tunnistautumista.

Jos asiasi hoito vaatii tunnistautumisen, virkailija lähettää sinulle puhelun aikana sähköiseen asiointipalveluun tunnistautumispyynnön. Näet pyynnön kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun ja valitsemalla kirjautumisen jälkeen palvelun etusivulta ”Tunnistaudu puhelinpalveluun”.

Luettele tunnistautumissivulla näkyvä tunnistautumiskoodi virkailijalle, jolloin virkailija voi vahvistaa tunnistautumisesi.

Koodi on voimassa viisi minuuttia. Voit myös aina hylätä pyynnön, jos se on mielestäsi aiheeton.

Tunnistautuminen tehdään aina puhelun aikana, tunnistautuminen valmiiksi etukäteen ei ole mahdollista. Tunnistautumispyyntö voidaan lähettää vain henkilölle, jolla on suomalainen henkilötunnus.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Chat-palvelumme päättyy vuodenvaihteessa

Tulorekisterin verkkosivuilla oleva chat-palvelu päättyy 31.12.2024.

Jatkossa saat yleistä neuvontaa verkkosivujemme ohjeista. Tarvittaessa voit myös soittaa asiakaspalveluumme.

Chat-palvelusta luopuminen on osa toimia, joilla pyrimme saavuttamaan tulorekisterille asetetut säästötavoitteet.

Tutustu ilmoittamisen ohjeisiimme:

Maksaja tekee ilmoitukset tulorekisteriin

Sivu on viimeksi päivitetty 6.11.2024