Uusia ominaisuuksia tulorekisterissä: sähköinen asiointipalvelu varoittaa istunnon katkeamisesta, palveluntuottaja voi tilata maksajan puolesta täsmäytysaineiston

29.12.2023

Jatkossa tulorekisterin sähköinen asiointipalvelu ilmoittaa etukäteen istunnon katkeamisesta.

Sinut kirjataan automaattisesti ulos palvelusta, jos et 30 minuutin aikana siirry sivulta toiselle palvelun sivuvalikon kautta.

Saat ilmoituksen 10 minuuttia ennen kuin istunto katkeaa. Jos klikkaat ilmoituksesta "Jatka asiointia", pääset jatkamaan palvelun käyttämistä eikä sinun tarvitse kirjautua uudelleen.

Tilaa aineisto 312 toisen organisaation puolesta

Voit nyt valtuuttaa esimerkiksi tilitoimiston tilaamaan ja noutamaan puolestasi maksajan täsmäytysaineiston "312 Maksajan palkkatietojen yhteenveto".

Aineistoa varten tilitoimisto tai muu palveluntuottaja tarvitsee erillisen valtuuden: "Maksajan palkkatietoihin liittyvien aineistojen tilaaminen ja noutaminen".

Valtuuden voi antaa vain yritykselle tai organisaatiolle. Anna valtuus Suomi.fi:n Valtuudet-palvelussa.

Tällä valtuudella toinen organisaatio voi tilata ja noutaa puolestasi aineiston 312 (kertatilaus) tai 313 (jatkuva tilaus) rajapinnan kautta. Valtuus oikeuttaa asioimaan ainoastaan teknisessä rajapinnassa. Lisäksi valtuuden saanut organisaatio tarvitsee SFTP-rajapinnan ja varmenteen.

Tutustu ohjeisiimme:

Näin annat Suomi.fi-valtuuden tulorekisteriasiointiin

Maksajan raportit ja aineistot

Lue lisää tulorekisterin rajapinnoista

Tutustu myös muihin raporttien muutoksiin:

Voit tilata poissaolotiedoista oman raportin

Voit valita maksajan raportin tai tulorekisteriotteen kielen

Sivu on viimeksi päivitetty 29.12.2023