Tulorekisteriyksikön tietoturvasertifikaatti

Verohallinnon Tulorekisteriyksikölle on myönnetty kansainvälinen ISO/IEC 27001:2022-standardin mukainen tietoturvasertifikaatti.

Tulorekisteriyksikkö vastaa kahden rekisterin, tulorekisterin ja positiivisen luottotietorekisterin toiminnasta. Sertifioidulla tietoturvan hallintajärjestelmällä varmistamme, että rekisterien sisältämät tiedot säilyvät luottamuksellisena, ehyenä ja saatavilla.

Pidämme huolta, että tiedot eivät esimerkiksi häviä tai joudu vääriin käsiin. ISO/IEC 27001 -standardi huomioi tietoturvallisuuden laajasti eri näkökulmista. Kaikkiaan standardi sisältää yli 100 vaatimusta ja kontrollia kattaen tietoturvan tietojen salauksesta fyysiseen turvallisuuteen.

Sertifikaatti on osoitus siitä, että tietoturva on huomioitu kaikissa työvaiheissa läpi koko Tulorekisteriyksikön.

Sertifikaatti auditoidaan kolmen vuoden välein. Auditointien välillä tietoturvakäytäntöjen noudattamista seurataan sekä sisäisesti että auditoijan toimesta.

Nykyinen sertifikaatti on voimassa 22.8.2025 asti.

Ensimmäisen kerran sertifikaatti myönnettiin Tulorekisteriyksikölle 22.8.2019. Lokakuussa 2024 sertifikaatin piiriin hyväksyttiin myös yksikön toinen rekisteri eli positiivinen luottotietorekisteri.

Tutustu rekistereihimme

Tietoa tulorekisteristä

Mikä on tulorekisteri

Usein kysyttyä tietoturvasta

Tutustu myös turvallisen asioinnin ohjeisiin

Tietoa positiivisesta luottotietorekisteristä

Mikä on positiivinen luottotietorekisteri

Usein kysyttyä positiivisesta luottotietorekisteristä

Sivu on viimeksi päivitetty 21.10.2024