Tulorekisterin sähköisten palveluiden saavutettavuus

Tulorekisteri haluaa taata kaikille yhdenvertaisen mahdollisuuden asioida sähköisissä palveluissaan.

Saavutettavuuden parantaminen on tärkeä osa tulorekisterin asiakaslähtöistä palveluiden kehittämistä. Parempi saavutettavuus digitaalisissa palveluissa on kaikkien etu, sillä samalla myös palveluiden laatu ja käytettävyys paranevat ja asiointituen tarve vähenee.

Saavutettavuudella tarkoitetaan sitä, että sähköisten asiointipalveluiden, verkkosivujen ja mobiilisovellusten tekninen toteutus ja sisältö ovat kaikille saavutettavia fyysisistä tai kognitiivisista rajoitteista riippumatta.

Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta velvoittaa viranomaiset tarjoamaan saavutettavia sähköisiä palveluita.

Saavutettavuusselosteemme

Saavutettavuusselosteissa kerromme miten sivustomme tai palvelumme täyttävät saavutettavuusvaatimukset ja mitä puutteita niiden saavutettavuudessa on. Lisäksi selosteissa kerrotaan, miten voit antaa meille saavutettavuuspalautetta.

Sähköisen asiointipalvelun saavutettavuusseloste

Saavutettavuusseloste – tulorekisteri.fi

Lisätietoa saavutettavuudesta

Aluehallintoviraston (AVI) verkkosivut verkkopalvelujen saavutettavuudesta. Etelä-Suomen aluehallintovirasto toimii valvovana viranomaisena saavutettavuusasioissa.

Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta (Finlex)

Sivu on viimeksi päivitetty 31.10.2024