Tulorekisterin sähköisten palveluiden saavutettavuus
Tulorekisteri haluaa taata kaikille yhdenvertaisen mahdollisuuden asioida sähköisissä palveluissaan.
Saavutettavuuden parantaminen on tärkeä osa tulorekisterin asiakaslähtöistä palveluiden kehittämistä. Parempi saavutettavuus digitaalisissa palveluissa on kaikkien etu, sillä samalla myös palveluiden laatu ja käytettävyys paranevat ja asiointituen tarve vähenee.
Saavutettavuudella tarkoitetaan sitä, että sähköisten asiointipalveluiden, verkkosivujen ja mobiilisovellusten tekninen toteutus ja sisältö ovat kaikille saavutettavia fyysisistä tai kognitiivisista rajoitteista riippumatta.
Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta velvoittaa viranomaiset tarjoamaan saavutettavia sähköisiä palveluita.
Saavutettavuusselosteemme
Saavutettavuusselosteissa kerromme miten sivustomme tai palvelumme täyttävät saavutettavuusvaatimukset ja mitä puutteita niiden saavutettavuudessa on. Lisäksi selosteissa kerrotaan, miten voit antaa meille saavutettavuuspalautetta.
Sähköisen asiointipalvelun saavutettavuusseloste
Saavutettavuusseloste – tulorekisteri.fi
Lisätietoa saavutettavuudesta
Aluehallintoviraston (AVI) verkkosivut verkkopalvelujen saavutettavuudesta. Etelä-Suomen aluehallintovirasto toimii valvovana viranomaisena saavutettavuusasioissa.