Kontaktuppgifter och skötande av ärenden

Vår kundtjänst betjänar vardagar kl. 9.00–16.00 (GMT +2).

Vår svenskspråkiga tjänst har en återuppringningstjänst. Vi ringer upp dig varje vardag samma dag eller senast efter följande vardag.

Kundtjänsten

Vår kundtjänst betjänar vardagar kl. 9.00–16.00 (GMT +2) på finska, svenska och engelska på numret +358 29 497 571.

Vi betjänar organisationer vardagar klockan 9.00-16.00 på numret +358 29 497 570.

Vår svenskspråkiga tjänst har en återuppringningstjänst. Vi ringer upp dig varje vardag samma dag eller senast efter följande vardag.

Priset på samtalet är mobilsamtalsavgiften (msa) när du ringer från en mobiltelefon och lokalnätsavgiften (lna) när du ringer från det fasta telefonnätet. För samtal från utlandet fastställs priset av den lokala teleoperatören.

Avgifterna bestäms enligt prislistan för uppringarens operatör. Om du använder ett samtalspaket lönar det sig att kontrollera med operatören om samtal till nummer som börjar med 029 ingår i paketet.

Teleoperatörens fakturering börjar löpa genast när linjen öppnas. Du betalar alltså till operatören också för kötiden. I stället för att köa länge rekommenderar vi att du ringer på nytt om en stund.

Adressuppgifter

Det positiva kreditupplysningsregistret
PB 2
00055 Inkomstregistret

För medier

Du kan fråga oss bland annat om:

information om det positiva kreditupplysningsregistret

utlåtanden och kommentarer från sakkunnig

Det positiva kreditupplysningsregistrets och Skatteförvaltningens gemensamma medietelefon betjänar ournalister som arbetar inom medier på vardagar kl. 9–16.

Prenumerera nyhetsbrevet

Du kan prenumerera på det positiva kreditupplysningsregistrets nyhetsbrev, som skickas till din e-post. Vi skickar ut nyhetsbrevet cirka fyra gånger om året.

Prenumerera på det positiva kreditupplysningsregistrets nyhetsbrev

När du lämnar dina kontaktuppgifter godkänner du att uppgifterna får användas enligt dataskyddsbeskrivningen: Beskrivning av behandlingen av personuppgifter i projektet Inrättandet av det positiva kreditupplysningsregistret (öppnas i ett nytt fönster).

Prenumerera systemmeddelandet

Du kan prenumerera på det positiva kreditupplysningsregistrets systemmeddelande, som skickas till din e-post. I meddelandet finns det information om situationer i produktionen och vid intressentgruppstestningen, Du kan när som helst avsluta prenumerationen via länken som finns i varje meddelande.

Prenumerera på det positiva kreditupplysningsregistrets systemmeddelande

Du kan också prenumerera på RSS-flödet om systemmeddelandet

Prenumerera på RSS-flödet

Sköta ärenden på pappersblanketter

Om du inte kan sköta ärenden i e-tjänsten kan du också sköta dina ärenden på pappersblanketter.

Pappersblanketter

Ge respons

Du kan ge respons eller fråga om det positiva kreditupplysningsregistret med vår responsblankett.

Responsblankett

Anmäl observationer eller störningar

Om du upptäcker tekniska störningar i det positiva kreditupplysningsregistret eller har andra observationer om registret kan du meddela om dem på vår observationsblankett.

Observationsblankett

Kreditgivare – ta kontakt

Kreditgivarna kan be om råd gällande problem som anknyter till det positiva kreditupplysningsregistret med vår kontaktblankett. Du kan också meddela ändringar i uppgifterna för kontaktpersoner eller beställa tilläggscertifikat med blanketten.

Fyll i observationsblanketten om du behöver tekniskt stöd eller misstänker att det finns fel. Om du misstänker att ett certifikat som används av din organisation har använts på fel sätt ska du kontakta vår kundtjänst.

Kontaktblankett för kreditgivare

Kontakta oss gällande dina dataskyddsrättigheter

Om du vill yrka på rättelse av sina uppgifter, begära att behandlingen av dina uppgifter begränsas eller bekanta dig med dina personuppgifter ska du kontakta oss med kontaktblanketten

Kontaktblankett

Sidan har senast uppdaterats 27.3.2024