Bondora har fel i uppdateringen av uppgifterna i registret i oktober-november
21.11.2025Bondora har meddelat om ett fel i anmälningen av uppgifter om nya krediter och betalningstransaktioner till det positiva kreditupplysningsregistret. Under perioden 10.10.-13.11.2025 beställda utdrag ur kreditupplysningsregistret kan därför ha haft bristfälliga eller felaktiga kredituppgifter eller totalbelopp av de prestationer som senast har betalats för krediterna. Felet har berört en del av Bondoras kunder.
Bondora har meddelat att de har korrigerat felet och anmält de rätta uppgifterna till registret den 4 november 2025 och den 13 november 2025. Vi beklagar eventuella besvär som detta har orsakat.
Kund hos Bondora – hur detta påverkar dig
- Om du inte har ansökt om kredit under perioden 10.10.-13.11.2025 behöver du inte göra någonting.
- Om du har ansökt om kredit under perioden 10.10.-13.11.2025 kan du i vår e-tjänst granska de utdrag ur kreditupplysningsregistret som har beställts om dina uppgifter. Om du upptäcker felaktiga kredituppgifter eller att avbetalningar saknas i utdragen och misstänker att informationen kan ha påverkat din tillgång till kredit, ska du vid behov kontakta din kreditgivare.
Om du vill diskutera din kredit hos Bondora ska du kontakta Bondoras kundtjänst: asiakaspalvelu@bondora.fi.