Berätta din åsikt om det positiva kreditupplysningsregistret – svara på vår kundupplevelseenkät senast 30.9.2025
1.9.2025Vi samlar in information om användarupplevelserna av det positiva kreditupplysningsregistret och behoven av fortsatt utveckling med en kundupplevelseenkät. I fortsättningen genomför vi enkäten varje år och använder resultaten för att utveckla vår tjänst.
Enkäten innehåller några bakgrundsfrågor, varefter du kan bedöma hur vi lyckats och ge respons på registret, dess funktioner samt användning. Enkäten är öppen fram till 30.9.2025. Du kan besvara enkäten på finska, svenska eller engelska.
- Besvara Webropol-enkäten
Enkäten är avsedd för alla som använder det positiva kreditupplysningsregistret. Du kan alltså till exempel besvara enkäten som en privatperson som använder registret för att kontrollera sina egna uppgifter eller för att hantera ett frivilligt kreditförbud. Vi hoppas också på svar från till exempel kreditgivare som använder registret för att anmäla eller använda uppgifter samt från myndigheter och kreditupplysningsföretag.
Dina svar behandlas anonymt och på ett säkert sätt. Tack för dina svar – din åsikt är viktig för oss!
Läs mer om våra enkäter
På sommaren genomförde vi en användarenkät för att samla in information om bland annat funktionen, tydligheten och användarvänligheten av webbplatsen för det positiva kreditupplysningsregistret. Du kan läsa om enkätresultaten här:
I oktober 2024 genomförde vi vår första enkät om kundönskemål för våra intressentgrupper. Syftet med enkäten var att samla in information från intressentgrupperna om registrets funktion och eventuella utvecklingsbehov. Du kan läsa om enkätresultaten här: