Verohallinnon päätös yhteisön ulkopuolelle sijoittautuneen elinkeinonharjoittajan arvonlisäveron palautushakemuksessa ilmoitettavista tiedoista ja hakemukseen liitettävistä asiakirjoista
- Antopäivä
- 30.12.2009
- Diaarinumero
- 1312/40/2009
- Voimassaolo
- Toistaiseksi
Annettu Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 2009
Verohallinto on 30 päivänä joulukuuta 1993 annetun arvonlisäverolain (1501/93) 151 §:n 3 momentin sellaisena kuin se on laissa 1359/2009, nojalla määrännyt:
1 §
Hakemuksessa hakijan on ilmoitettava:
- nimensä ja osoitteensa, harjoittamansa liiketoiminnan laatu, kotimaansa verovelvollisuusnumero ja rekisteröintiviranomainen;
- palautuksen maksamista varten tarpeelliset tiedot;
- ajanjakso, jota hakemus koskee ja palautettavaksi haettavan arvonlisäveron määrä euroina;
- laskun päivämäärä ja numero, myyjä, tavaran tai palvelun laatu, tavaran tai palvelun hinta laskun mukaan, veloitettu arvonlisävero, vähennykseen oikeuttava osuus prosenttilukuna ja palautettavaksi haettava määrä;
- mitä tarkoitusta varten tavarat ja palvelut, joista palautusta haetaan on hankittu ja
- onko hakija hakemusajanjaksona toimittanut tavaroita tai suorittanut palveluita Suomessa.
2 §
Hakijan tai asiamiehen on vakuutettava, että hakemuksessa ilmoitettavat tiedot ovat totuudenmukaiset.
3 §
Tämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2010 ja sillä kumotaan 16 päivänä marraskuuta 2001 annettu päätös 1098/2001 ulkomaalaisen elinkeinoharjoittajan arvonlisäveron palautushakemuksessa ilmoitettavista tiedoista ja hakemukseen liitettävistä asiakirjoista.
Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 2009
Pääjohtajan estyneenä ollessa,
Ylijohtaja Maija-Leena Rautanen
Ylitarkastaja Iris Kavonius
Sivu on viimeksi päivitetty 27.1.2010