Tulorekisterin tietoturvasertifikaatti

Verohallinnon Tulorekisteriyksikön tietoturvalle on myönnetty kansainvälinen ISO/IEC 27001 -standardin mukainen tietoturvasertifikaatti.

Tulorekisteri sisältää kattavasti tulo- ja henkilötietoja. Sertifioidulla tietoturvan hallintajärjestelmällä varmistamme, että tieto säilyy tulorekisterissä luottamuksellisena, ehyenä ja saatavilla.

Pidämme huolta, että tiedot eivät esimerkiksi häviä tai joudu vääriin käsiin. ISO/IEC 27001 -standardi huomioi tietoturvallisuuden laajasti eri näkökulmista. Kaikkiaan standardi sisältään 14 turvallisuuden hallinnan osa-aluetta, joita ovat esimerkiksi tiedon suojaaminen, pääsynhallinta ja tietoturvauhkiin reagoiminen.

Sertifikaatti on osoitus siitä, että tietoturva on huomioitu kaikissa työvaiheissa läpi koko tulorekisterin organisaation.

Sertifikaatti auditoidaan kolmen vuoden välein. Auditointien välillä tietoturvakäytäntöjen noudattamista seurataan sisäisesti.

Nykyinen sertifikaatti on voimassa 22.8.2025 asti. Ensimmäisen kerran sertifikaatti myönnettiin tulorekisterille 22.8.2019.

Usein kysyttyä tietoturvasta

Lisätietoja tietoturvan ISO/IEC 27001 -sertifioinnista on Kiwa Inspectan verkkosivuilla.

Sivu on viimeksi päivitetty 6.9.2022