Verohallinnon nimissä on lähetetty huijausviestejä. Lue lisää huijauksista.

Verohallinto järjestää palveluitaan uudestaan: verokorttiasioissa puhelinpalvelua vain aamupäivisin

Uutinen, 20.9.2024

Lokakuun alusta lähtien Verohallinnon puhelinpalvelu palvelee verokorttiasioissa arkisin klo 9−12. Muiden puhelinsarjojen aukioloon muutos ei vaikuta.

Muutos tulee voimaan keskiviikkona 2.10. Verohallinto kehottaa asioimaan verokorttiasioissa ensisijaisesti OmaVerossa.

− Valtaosa Verohallintoon tulevista puhelinyhteydenotoista koskee verokorttia. Niistä huomattava määrä olisi mahdollista hoitaa helposti ja itsenäisesti OmaVerossa. Puhelinpalvelu on jatkossa tarkoitettu ensisijaisesti heille, jotka eivät syystä tai toisesta voi asioida digitaalisesti, kertoo asiakkuusjohtaja Hilkka Pelander.

Muutoksella Verohallinto pyrkii saavuttamaan sille asetetut säästötavoitteet.

− Osallistumme valtion talouden tasapainottamiseen. Verokertymää emme voi vaarantaa, joten säästöt eivät kohdennu verovalvontaan. Siksi sopeutamme palveluitamme, Pelander sanoo.

Valtaosalla asiakkaista Verohallinnon lähettämä verokortti on oikein eikä siihen tarvitse tehdä muutoksia, elleivät tulot olennaisesti muutu vuoden aikana.

− Kehitämme jatkuvasti palvelujamme sujuvammiksi. Esimerkiksi ensi vuonna verokortti tulee voimaan jo tammikuun alusta, mikä selkeyttää verokortin voimassaoloa, helpottaa tulorajan seuraamista ja vähentää todennäköisesti muutosverokorttien tarvetta, Hilkka Pelander sanoo.​

Lue lisää:

vero.fi/verokortti
vero.fi/muutoksia

Sivu on viimeksi päivitetty 20.9.2024